Jorge Miguel Jaime Baez: Esküvőfotózás
Az utóbbi években alapjaiban változott meg az esküvői fotósok munkája. Azok az idők, amikor szépen felsorakoztatták a násznépet, hogy aztán megszámlálhatatlan csoportképet készítsenek róluk, már a múlté. Ehelyett a fotós célja, hogy dokumentálja a napot, és megörökítse a résztvevők emlékeit az örökkévalóságnak.
Az utóbbi években alapjaiban változott meg az esküvői fotósok munkája. Azok az idők, amikor szépen felsorakoztatták a násznépet, hogy aztán megszámlálhatatlan csoportképet készítsenek róluk, már a múlté. Ehelyett a fotós célja, hogy dokumentálja a napot, és megörökítse a résztvevők emlékeit az örökkévalóságnak.
Dokumentarista fotósként elsajátított készségeit hasznosítva Jorge Miguel Jaime Baez ezen bensőséges pillanatokat keresi az esküvők megörökítésekor. Most megosztja velünk, miként használja fényképezőgépét a nagy nap történetének elmeséléséhez.
Váljunk láthatatlanná
Csakúgy, mint a dokumentarista stílusú fotózásnál, itt is fontos készség, hogy szinte észrevétlenül tudjunk fényképezni. A Sony α7RIII olyan funkciói, mint a csendes zár lehetővé teszik Jorge számára, hogy a háttérből végezze a munkáját, és anélkül készítsen képeket, hogy megzavarná az alanyokat.
A bizalom az alapja annak, hogy igazán közel férkőzhessen a képei elkészítésekor. „Megpróbálok minél több időt tölteni a menyasszonnyal és a vőlegénnyel, hogy megismerhessem őket. Azt akarom, hogy a menyasszony, a vőlegény, a családjuk és a barátaik is úgy érezzék, valóban őket örökítettem meg a megélt érzelmeik teljességében.”
Álljunk mindig készen
A tervezés és az előkészítés az esküvőfotós lét fontos velejárója. Ismerni kell a helyszínt, a menetrendet, a fontos vendégeket, és még kismillió más dolgot is. A nagy napon azonban az is Jorge dolga, hogy az apró történéseket észrevegye, és reagáljon azokra. Ehhez elengedhetetlen egy kellően gyors fényképezőgép. Jorge két Sony α7R III gépet használ más-más objektívvel, így gyorsan tud reagálni, anélkül, hogy objektívet cserélne.
A széles látószögű felvételekhez a Zeiss Batis 25 mm-es f/2 modelljét használja, míg a közelebbi képekhez a Sony Zeiss 55 mm-es f/1.8 objektívjét teszi fel a másik gépre. Ha ezeket az objektíveket ötvözi az α7R III-as automata fókuszának sebességével és a megbízható Eye-AF-funkcióval, Jorge biztos lehet abban, hogy az alany minden felvételen ott lesz tűéles, ahol kell.
Ha nem tud elég közel kerülni, az α7R III 42,4 megapixeles Full-Frame érzékelője lehetővé teszi Jorge számára, hogy a szerkesztés során levágjon a képből, és emellett megőrizze az élethosszig tartó nyomatok készítéséhez szükséges felbontást és részletességet.
Merjünk másmilyenek lenni
Minden esküvő más, és minden helyszín új lehetőséget kínál, hogy olyan képet készítsünk, amely kitűnik a többi közül. Jorge munkájának az is része, hogy kiderítse lesznek-e meglepetések – például tűzijáték, esetleg konfettiágyúk. Ezen információkkal a birtokában a legjobb helyről örökítheti meg ezeket a pillanatokat.
Néha arra is van lehetőség, hogy különleges szögből örökítsük meg a pillanatot. „Az egyik közelmúltbeli esküvőn kinéztem az erkélyen és megláttam egy felfestést az utcán, és eszembe ötlött, hogy érdekes lehetne a festménnyel együtt megörökíteni a menyasszonyt. Beállítottam hát a kisméretű Sony RX0 gépemet, és a Sony Imaging Edge alkalmazás távoli felvételkészítési funkcióját a mobiltelefonomon használva elkészíthettem azt a fotót is, miközben a hagyományosabb képeket én magam csináltam a pár kivonulásáról.”
Mindig tanuljunk újat
Az esküvőfotós-jelölteknek Jorge egy pofonegyszerű tanáccsal szolgál – mindig tanuljanak valami újat. „Mindennek a kulcsa a felfedezés – új technikák és szerzők felfedezése, valamint saját magunk számára kitűzni a feladatokat, megszabni a határokat, és persze a lehető legkevesebb erőforrással megoldani a problémákat. Percről percre változik a nézőpont, és aztán idővel ez a nézőpont egyre személyesebbé és bölcsebbé válik.
Jorge a Sony Europe Imaging nagykövete, és további munkái láthatók a következő oldalon: sony.hu/alphauniverse |