Frank Doorhof: Hogyan változtatta meg az α a fotózásomat?
Frank Doorhof stílusos és lélegzetelállító betekintést nyújt a divat világába, ami világszerte keresett fotóssá és oktatóvá tette őt. Íme az okok, amelyek miatt Sony α fényképezőgépeket és objektíveket használ lenyűgöző képei elkészítéséhez.
Hogyan változtatta meg az α a fotózásomat?
Frank Doorhof stílusos és lélegzetelállító betekintést nyújt a divat világába, ami világszerte keresett fotóssá és oktatóvá tette őt. Íme az okok, amelyek miatt Sony α fényképezőgépeket és objektíveket használ lenyűgöző képei elkészítéséhez.
Sok összetevő teszi ennyire egyedivé Frank Doorhof fényképeit, legyen szó az erőteljes színekről és kontrasztról vagy a fény és árnyék játékáról, de a rá jellemző egyedi stílus akkor kapott igazán nagy hangsúlyt, amikor Sony α felszerelésre váltott. Most elmeséli, miért.
Kis méret, kiváló minőség
Frank beutazza a világot fotózási és oktatási megbízásai miatt, ezért sokféle eszközt visz magával. Kifejtette, hogy amióta az α készletre váltott, sokkal könnyebbé váltak a dolgok számára. „Amikor a nagy méretű DSLR gépeimet csomagoltam markolattal és nagy, gyors, képstabilizátoros objektívekkel együtt, mindig frászt kaptam, ugyanis a poggyászom mindig a reptéri súlyhatár fölött volt” – árulta el. „Az α7R III gépre és Sony objektívekre váltás levette rólam a terhet, a vázba épített IS révén pedig minden objektívem stabilizálva van.”
A látvány megtalál
Frank szilárdan hiszi, hogy inkább a szem és az ész, semmint a fényképezőgép készíti a képet, mégis elengedhetetlennek érzi az EVF-et a nagyszerű képek készítéséhez. „Az EVF-fel az elkészítésre váró kép látszik a képkeresőben” – mondta. „Az expozíció változásai valós időben zajlanak, ezért egyszerű az általam keresett kreatív hatást – mély árnyékolást vagy erős kontrasztot – elérnem. Ez azt jelenti, hogy több időm van kommunikálni az alannyal, és kevesebb időt töltök a képernyő nézésével.”
A szemek tudják
Mint minden fotósnak, a megvilágítás nagyon fontos. „Amikor stúdióban vagy külső helyszínen dolgozom, gyakran gyenge a megvilágítás, ezért nagyszerű AF teljesítényre van szükségem ennek kezeléséhez, ám az α7R III jobb ebben, mint bármilyen korábbi eszközöm. Előfordul tanítás közben, ha lekapcsolom a beltéri világítást, a tanulók által hozott fényképezőgépek nem tudják tartani a lépést. Hosszú ideje fotózom hivatásszerűen, hagyományos módszereket (például középponti fókuszpontot, élességállítást és átkomponálást) alkalmazva, de az Eye AF és a hasonló funkciók lenyűgözőn gyorsak és pontosak; minden mai kezdőnek egyértelműen ajánlom a használatukat.”
Dinamikus növekedés
Az Alpha készlet általa leginkább kedvelt fő jellemzőinek egyike az érzékelők lenyűgöző dinamikus tartománya. Kifejtette: „Az α gép előtt állandóan expozíciósorozatokat készítettem, hogy ne maradjak le se a világos részek, se az árnyékok részleteiről. Így viszont aggodalom nélkül fotózhatok, és apróbb tónusmódosításokat is tehetek a Lightroomban. Tudtam, hogy jól döntöttem, így ugyanis akár közvetlenül is a fényképezőgépre irányíthatom a stroboszkópot, és tényleg feszegethetem a határokat vizuálisan; az érzékelő bírja a tempót.”
Csúcsüveg
Nem csak az α fényképezőgépek könnyítik meg Frank életét. „Pompás dolog nagyszerű fényképezőgépet készíteni, de nagyszerű objektívre is szükség van hozzá” – fejtette ki. „Kiváló rendszernek kell lennie, és az α termékcsaládhoz tökéletesen illeszkednek az objektívek. A legtöbb divatfotóhoz az FE 24-70mm f/2.8 GM objektívet használom, és kész. Rendkívül sokoldalú, a széles látószögtől a rövid telefotóig terjedően használható, és a nézetek egész sorát képes megörökíteni – például a modellnek az objektívhez közeli kéz- vagy lábfejét, játszva a széles látószögű torzítással, de vissza is lehet váltani 70 mm-esre, és egyenesebb, tömörebb látványt rögzíteni.”
Frank a Sony Europe Imaging nagykövete, és további munkái láthatók a következő oldalon: https://www.sony.hu/alphauniverse